Welkom, nu inloggen

Retourneren

Een artikel mag je 14 dagen op zicht in huis houden om te beslissen of dat je het wilt behouden. Binnen deze termijn kun je het artikel bekijken, beoordelen en passen zoals je ook in een winkel doet. (Bij badmode-artikelen mogen hygiëne-zegels niet worden verwijderd.) De zichttermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je het artikel in je bezit hebt gekregen. Zolang heb je het recht om, zonder opgave van redenen, te melden dat je het artikel wilt retourneren (herroepingsrecht). Na je melding heb je nog eens 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen.

Hoe meld je ons dat je artikelen wilt retourneren?

Wil je het artikel retourneren zonder dit te melden, dien je het artikel binnen de zichttermijn van 14 dagen naar ons terug te sturen.

Je hoeft dus het herroepingsformulier niet per se op te sturen om gebruik te maken van het herroepingsrecht.

Om een artikel terug te sturen kan je op de volgende manieren gebruik maken van onze retourservice:

  1. Verpak het artikel in de originele, doorzichtige plastic zak waarin het betreffende artikel was verpakt (controleer het gele bestelnummer).

  2. Stop deze daarna in de zak of doos met het logo van bonprix erop.

  3. Kies uit 2 retourneermogelijkheden:
    • Afgeven bij een PostNL afhaalpunt (met retouretiket van bonprix)
      Plak het retouretiket van bonprix op de verpakking over je eigen adres. Het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt vind je hier.

    • Thuis laten ophalen door PostNL (zonder retouretiket van bonprix)
      Maak hiervoor een afspraak via “Mijn retouren” in Mijn bonprix of bel onze klantenservice op 0900-1903 (€0,60/gesprek).

Om het retourneren zo gemakkelijk mogelijk voor je te maken, adviseren we je gebruik te maken van onze betrouwbare en comfortabele retourservice (PostNL afhaalpunt of afhaalservice). Het staat je vanzelfsprekend vrij om van een andere pakketdienst gebruik te maken. De kosten hiervoor zijn dan wel voor je eigen rekening.

Bestelling gedeeltelijk retourneren
Als je slechts een deel van je bestelling met onze retourservice wilt terugsturen, is het retourneren gratis.

Bestelling compleet retourneren
Als je je complete bestelling terugstuurt, vervallen de bij de bestelling berekende verzendkosten. In dit geval berekenen we echter wanneer je gebruik maakt van onze retourservice € 4,95.

Grote artikelen retourneren
Als je grote artikelen (meubels, woontextiel of geselecteerde decoratie-artikelen) wilt terugsturen, wordt er € 10,- extra in rekening gebracht.

Ontvangst van je retourzending
Als we je retourzending hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per e-mail, mits wij over je e-mailadres beschikken. Als je gebruik hebt gemaakt van onze retourservice, kun je je retourzending te allen tijde via Mijn bonprix volgen.


Veelgestelde vragen over „Retourneren“

Hoe weet ik of mijn retourzending is aangekomen?

Uitklappen >

Hoe kan ik een artikel ruilen?

Uitklappen >

Ik heb geen retouretiket meer …

Uitklappen >

Wat moet ik doen als ik een verkeerd, beschadigd of incompleet artikel heb ontvangen?

Uitklappen >

Hoe retourneer ik grote artikelen?

Uitklappen >

Zijn er artikelen die niet geretourneerd kunnen worden?

Uitklappen >
nl