Terugbetalen

Het kan enige tijd duren voordat een geretourneerd artikel bij ons binnenkomt en verwerkt is. Hierdoor kan het gebeuren dat een retourzending nog niet op je rekeningoverzicht is verwerkt. Op een volgend rekeningoverzicht is dit wel te zien. Je ontvangt een e-mail van ons als we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen. Uiterlijk 14 dagen nadat je de artikelen retour hebt gestuurd of wij je melding dat je wilt herroepen, hebben ontvangen, betalen we het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terug. Bij een compleet geretourneerde bestelling worden tevens de verzendkosten terugbetaald. (In dit geval berekenen we echter wanneer je gebruik maakt van onze retourservice € 4,95.) Indien na het verstrijken van deze 14 dagen de artikelen nog niet zijn ontvangen, betalen we het aankoopbedrag terug direct na ontvangst van de artikelen of nadat je aangetoond hebt, het artikel naar ons teruggestuurd te hebben.

Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo. De status van je saldo kun je te allen tijde in Mijn bonprix onder „Mijn account“ zien.

Wanneer je een artikel terugstuurt, gaan wij ervan uit dat het artikel compleet is - en voor zover redelijkerwijs mogelijk - zich in de originele staat bevindt en in de originele fabrieksverpakking zit. Uitgangspunt is dat je een artikel hanteert/inspecteert zoals je dat in een winkel mag doen. Wanneer een artikel beschadigd is, kan bonprix een schadevergoeding in rekening brengen, zoals gesteld in de Algemene Verkoopvoorwaarden, artikel 7.

Hoe ontvang ik mijn terugbetaling?